I väntans tider..!!



Ja, på degen som jäser i bunken alltså.. Inget annat!!!   ;o)

Tänkte fördriva tiden med att dela med mig av ett recept på en
SUPERGOOOOD SOPPA!!

FISKSOPPA med saffran

600 gr valfri fisk ( lax, hoki, torsk)
200 gr skalade räkor
1 strimlad purjolök
2 paprikor röd & gul
1 litet broccolistånd
1 pkt sockerärtor
2-3 morötter, skivade
2 fiskbuljongtärningar
1 liter vatten
1 brk kokos mjölk
2 kuvert saffran
ev. 1 press vitlöksklyfta
chilipulver, salt & peppar
Aioli

Fräs grönsakerna i kastrull, tillsätt fisken skuren i bitar.
Häll i vatten, kokosmjölken, saffran, buljongtärn.(ev.vitlöken)
Krydda efter smak.
Låt koka 10-15 min, Lägg i räkorna på slutet.

Servera med aioli klick...

Mmmmm!
Sitter å avnjuter en skål precis i detta ögonblick!




Tebaks till baket ... :oP

Kommentarer
Postat av: Emma

Mej hej!! Hur kul som helst att kunna kika in hos dig också lite då och då. :)

Mums den fisksoppan vill jag gärna ha!

Du har ju ett väldigt händelserikt liv så jag kommer nog ha fullt upp med att följa din uppdatering på bloggen när det händer något nytt! haha Kram

2009-02-19 @ 20:06:55
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/
Postat av: Emma

Mej hej!! Hur kul som helst att kunna kika in hos dig också lite då och då. :)

Mums den fisksoppan vill jag gärna ha!

Du har ju ett väldigt händelserikt liv så jag kommer nog ha fullt upp med att följa din uppdatering på bloggen när det händer något nytt! haha Kram

2009-02-19 @ 20:08:34
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0